czwartek, 12 grudnia 2013

Komplecik mojej córeczki z opisem oraz chwalę się wygraną.

Na wstępie chcę się pochwalić moją wygraną, która właśnie dziś do mnie dotarła.
 Od Magicznych Splotów, dostałam takie oto cudne prezenty, oprócz pięknych podstawek i Mikołaja, były jeszcze śliczne śnieżynki i bałwanek oraz słodkości. Podstawki są tak ładne, że tylko bym na nie patrzyła, żal ich używać :)
Jeszcze raz bardzo dziękuję Drogie Kobietki.
Dla mojej córeczki wykonałam ostatnio kolejną, cieplejszą czapeczkę oraz ocieplacz na szyję. Za leniwa byłam na dzierganie szalika, po za tym widziałam takie cudo na blogu Ursy i postanowiłam spróbować je zrobić.


 Moja Modelka jak zwykle bardzo się kręciła podczas robienia zdjęć, ale w końcu udało mi się ją sfotografować.

 Szyjogrzej można spokojnie naciągnąć na ramiona, tylko moja Mała tak śmiesznie wyciągała w nim szyję, ale komplet bardzo jej się podoba. Musiała się koniecznie przejrzeć w lustrze :)
Pomyślałam, że może komuś przyda się opis jego wykonania. Ja go dziergałam "z głowy", na zasadzie tego, czego się już nauczyłam. Ocieplacz pasuje na dziecko w wieku około dwóch lat.
To mój pierwszy opis, więc bądźcie wyrozumiali.
Dziergałam włóczką Himalayan - Everyday, szydełkiem nr 4.
Opis:
o.ł - oczko łańcuszka
o. ś.z. - oczko ścisłe zamykające
o.ś - oczko ścisłe
psł. - półsłupek
sł - słupek
sł. r. - słupek relifowy

1. Na początek wykonać 80 o. ł.  i połączyć je o.ś.z.
2. Na początek wykonać 3 o.ł w zastępstwie jednego sł, następnie w każde o.ł., wkłuć się sł. - ma ich być 79. Okrążenie zamknąć o.ś.z w ostanie o.ł.  pierwszego rzędu.
3. Wykonać 3 o.ł, następnie w 2 kolejne sł. wkłuć się od przodu sł.r, następnie wkłuwamy się w 2 kolejne sł. od tyłu sł.r., potem znowu 2 kolejne sł. r. od przodu, a potem znowu zmiana i tak dziergamy prawie do samego końca. W ostatni sł. wkłuwamy się sł.r. od tyłu. Zakańczamy o.ś.z.
4-17 wykonujemy tak, jak rząd nr 3.
18. Zrobić 3 o. ł. potem 6 sł. (słupek w słupek), następnie 2 sł. w 1 sł, potem kolejno 7 sł i 2 sł. w 1 sł. Dziergać tak na przemian do końca, zakończyć o.ś.z.
19. Wykonać 3 o.ł w zastępstwie sł. następnie wkłuwać się na zasadzie 1 sł. w 1 sł. Zakończyć o.ś.z.
20 -22 szydełkujemy tak jak rząd nr 19.
23. Zamiast 1psł. wykonać 2 o.ł, następnie po kolei w każdy sł. wkłuwać się 1 płs. Zakończyć o.ś.z.
24. Wykończenie muszelkowe rozpoczynamy od wykonania 1o.ł w zastępstwie o.ś. następnie pomijamy jedno oczko, i w kolejne wkłuwamy się 5 sł, po wykonaniu ostatniego sł. pomijamy kolejne oczko i wkłuwamy się w kolejne o.ś, następnie znowu w co drugie oczko wkłuwamy się 5 sł, a potem znowu, w co drugie o.ś. Zakańczamy o.ś.z.
Ocieplacz na szyję można ozdobić kokardką lub kwiatkiem, albo zostawić bez ozdoby.
Mam nadzieję, że mój opis wykonania jest w miarę czytelny. Jeżeli potrzebne są jakieś poprawki to dajcie mi proszę znać

12 komentarzy:

  1. O jaki fajny komplecik :)
    Gratuluję wybranej
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. W jakim Ty języku piszesz - nic nie zrozumiała :D hahaha Fajnie wyszło - jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piszę w "szydełkowym dla początkujących", mam nadzieję, że chociaż oni zrozumieją :))

      Usuń
  3. gratuluję wygranej. Kompecik dla córeczki jest prześliczny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny komplecik , zdolna bestia z Ciebie i gratuluję wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szyjogrzej... hihihi! Świetne określenie, muszę zapamiętać ;)))
    Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygranej zazdroszczę i gratuluję. Komplecik bardzo szykowany.

    OdpowiedzUsuń
  7. gratuluję wygranej, śliczne prezenty dostałaś :) a komplecik jest uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne prezenty. Świetna czapeczka i "szyjogrzej". Kokardka przeurocza. Opis jest znakomity, wszystko rozumiem. Chyba się pokuszę o zrobienie ocieplacza szydełkiem .Wynika, że to Ty powinnaś redagować wszystkie opisy szydełkowe. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne prezenty wygrałaś :D no i komplecik jak zawsze boski ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny komplet zrobiłaś córeczce :) Prezenty super.

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajny komplecik:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za komentarz :))