poniedziałek, 18 listopada 2013

Schemat czapki z opisem

Dobry wieczór wszystkim.
Witam także nowe obserwatorki mojego bloga.
Jedna z Kobietek, Kasia prosiła o dodanie schematu czapki.

Właśnie tej.
Schemat pochodzi z gazetki "Mała Diana EXTRA" Rękawiczki i dodatki nas szydełku nr 5/2012
Na wstępie chcę powiedzieć, że tam gdzie w schemacie występowały oczka ścisłe ja, zastąpiłam je półsłupkami.
 Tak prezentuje się schemat.
Nie jestem dobra w rysowaniu stąd pozwoliłam sobie zrobić zdjęcie.
Wg opisu na czapkę o obwodzie  52-54 cm potrzeba około 150 g włóczki Red Heart Baby. Ja robiłam z Kotka, a także z Red Heart Margerita. W obydwu przypadkach wystarczył mi jeden motek tej włóczki.

Opis wykonania:
Szydełkiem nr 4 (ja miałam 3,5mm) wykonać w magicznym kółeczku 9 oczek ścisłych (u mnie 9 półsłupków), zamknąć w kółku 1 oczkiem ścisłym zamykającym i przerabiać wg schematu.
Dodawanie wykonać jak oznaczono.
Po 12 okrążeniu od początku powtórzyć na zmianię 4 x 11, i 12. okrążenie.
Następnie wykonać 21 okrążenie. Ja wykonałam je trochę inaczej niż w schemacie.
Zamiast oczek ścisłych,  dziergałam półsłupkami. Zaczęłam dwoma oczkami łańcuszka, potem jeden półsłupek, i dwa słupki złączone jednym półsłupkiem, 2 półsłupki i 2 dwa słupki złączone jednym półsłupkiem i tak do końca okrążenia, zakończonego oczywiście oczkiem ścisłym.
Kolejne okrążenia to już 1 półsłupek w 1 półsłupek. Ilość okrążeń zależy od tego, jak głęboką czapkę chcemy wykonać. W moim przypadku było to 6 okrążeń.
Czapkę można ozdobić kwiatkiem, kokardką lub serduszkiem. Może być także bez dodatku, wszystko zależy od naszych upodobań.
Mam nadzieję, że schemat i mój opis, jest dla Was wystarczająco czytelny.
Życzę wszystkim dobrej nocy.
Pa.

13 komentarzy:

  1. Dziekuje :) Moze wreszcie cos dla siebie zrobie, bo jak przystalo na szefcw to bez butow chodze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to koniecznie jest Ci potrzebna czapka, bo zima tuż tuż :)

      Usuń
  2. Dla mnie to czarna magia hehehe ....,ale czapka jak widać wychodzi z tego super !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak radzisz sobie z decu, to i szydełkowania byś się nauczyła :)

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję. Już zabieram sie za robótkę.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, mam nadzieję, że jest czytelny.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. schemat bardzo czytelny, ale mam problem- czy czapka powinna falować? chodzi mi o to, że już przy 3 rzędzie koło faluje, próbowałam kilka razy, ale za każdym razem wychodzi tak samo. Czy rak powinno być?może przy następnych okrążeniach wszystko będzie ok?
      Kasia

      Usuń
    3. Mnie nie falowała. Wychodziło w miarę równe koło, dopiero jak powtarzałam rzędy to zaczęła nabierać kształtu "czapkowego". Robiłam szydełkiem 3,5 mm i włóczką Kotek. Robiłam dokładnie tak, jak pokazano na schemacie z tą różnicą, że oczka ścisłe zastąpiłam półsłupkami. Nie wiem, dlaczego Ci tak wychodzi. Muszę to spr, jeszcze raz. Jak coś to pisz :)

      Usuń
  4. OOooo, to będzie akurat. Zrobię sobie czapkę do mitenek, mam tyle planów, tylko czasu brak. Chciałabym znaleźć coś prostego na beret, marzę o bereciku jesiennym. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie schemacik bardzo czytelny, może nawet pokuszę się na wydzierganie takiej czapeczki.
    Pozdrawiam serdecznie Dorota

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za komentarz :))